top of page

Kies de aanpak

die bij je past

VAN KLEIN BEGINNEN
TOT GROOTSE DINGEN

EEN AANPAK MOET PASSEN BIJ JE AMBITIE EN DIE MAG DUS BEST GROEIEN

Ik geloof niet in een pak Powerpoints of rapporten

Veel organisaties willen graag nadenken over hun volgende stap(pen), maar helaas hebben consultants niet altijd een beste naam. Ze zijn erg duur. Ze laten je na een paar weken achter met een pak prachtige Powerpoints dat in een la verdwijnt. Ze hebben nooit zelf met de poten in de klei gestaan. Je weet niet precies wat je krijgt aan het eind van een traject.

 

Is dit herkenbaar? De Strategiestudio doet dat anders. Ik ben heel transparant en laagdrempelig, zonder dat er twijfels bestaan over mijn vakmanschap. Hoe? Door in alle trajecten mijn drie kernwaarden toe te passen:

  1. Toegankelijkheid

  2. Vakmanschap

  3. Actiegerichtheid

Maar wat als de vraag te omvangrijk is om door één persoon te worden uitgevoerd? Of als ik de specifieke expertise niet zelf beheers? Dan beschik ik over een breed netwerk aan mensen die ik inzet om de klus te klaren. Wel met mijzelf als aanspreekpunt en eindverantwoordelijke. Eén loket, één oplossing en één factuur. Wel zo overzichtelijk!

Menu bord

DAN WEET JE WAT JE KRIJGT EN WAAR JE ME OP KUNT AANSPREKEN

"Mijn kernwaarden komen altijd terug in trajecten"

Kernwaarden.png

mijn dienstverlening als duidelijk pakket

KIJK WAT HET BESTE PAST BIJ JE VRAAG

DE "EYE OPENER"

In een workshop met relevante deelnemers brengen we je business model in kaart. Zaken als klantsegmenten en waardepropositie worden uitgebreid besproken en uitgedaagd. Hieruit stellen we een interne analyse samen. Aangevuld met een externe analyse krijgen we een totaalplaatje van de huidige situatie. En uiteraard zorg ik ervoor dat de huidige status quo gedegen wordt aangepakt zodat je aan het eind van de dag een goed beeld en voldoende voer voor discussie hebt voor de volgende MT-vergadering.

duur: 1 dag

resultaat: antwoord op de vraag: "Waar staan we eigenlijk?"

investering: EUR 1.950

DE "AMBITIE"

Door meer tijd te nemen kunnen we samen voortbouwen op het inzicht van de huidige situatie. Echter gaan we nu ook in op aanknopings-punten voor nieuwe relevantie met behulp van het Relevantiemodel. We stellen scenario's op, genereren nieuwe ideeën en bekijken nieuwe business modellen. Tenslotte hangen we daar doelstellingen en KPI's aan.

duur: 3 dagen

resultaat: antwoord op de vraag: "Waar willen we naar toe?"

investering: EUR 4.950

DE "ROUTE"

SNEL VEEL RESULTAAT

Met nog een dag extra kunnen we alle inzichten verder concreet maken met een actieplan. Wie gaat wat doen en wanneer is het klaar? Wat gaat het concreet opleveren en hoe gaan we dat monitoren? Met dit pakket creëren we dus een concrete route naar nieuwe relevantie. Door eerst de helikopterview te krijgen en daarna met de voeten op de grond over te schakelen naar een concreet actieplan.

duur: 4 dagen

resultaat: antwoord op de vraag: "Hoe komen we waar we heen willen?"

investering: EUR 5.950

DE "KICKSTART"

De Strategiestudio koppelt toegankelijkheid en vakmanschap aan actiegerichtheid. Bij voorkeur blijf ik dus een tijd actief binnen je organisatie om ervoor te zorgen dat het opgestelde actieplan een vliegende start maakt. Dat kan door voor een bepaalde tijd een project op te pakken zodat er zaken in beweging komen. Hierbij neem ik de mensen in de organisatie mee zodat veranderingen geborgd zijn en benodigde kennis is opgebouwd.

duur: in overleg te bepalen

resultaat: afhankelijk van voorgaande stappen

investering: op basis van een duidelijke offerte

EEN DAGDEEL SPARREN

Boksers doen het om beter te worden, ondernemers en CEO's zelden. Even sparren heb ik het dan over. Voor de sportman heel normaal, voor de zakenman niet. Nodig me gewoon eens uit om een ochtend of middag naar je uitdagingen, zorgen, vragen, ideeën, et cetera te luisteren en hier eerlijke en bruikbare feedback op te krijgen. In een setting naar keuze bespreken we in een 4 uur durende sessie wat voor mogelijkheden ik zie om te groeien, verbeteren of innoveren. Aan het eind ontvang je een inspirerend verslag met concrete ideeën en projecten die je zou kunnen opstarten. Tevens maken we concrete afspraken over welke activiteit ik voor je kan realiseren. Of je zegt: "Bedankt en tot de volgende keer.".

duur: 4 uren

resultaat: inspiratie, feedback, goede ideeën

investering: EUR 595

ABONNEMENT

Iedere 3 maanden plannen we 2 uur in om te sparren, te evalueren, te benchmarken, whatever. Ondernemen kan soms eenzaam of lastig zijn. Soms wil je iets even tegen iemand aan houden, een mening horen of een goed advies. Daar is een abonnement voor.

duur: 1 jaar

resultaat: op regelmatige basis een moment met een collega-ondernemer om te praten over actuele zaken die je bezighouden.

investering: EUR 1.280 per jaar

WOON EEN TRAINING BIJ

Ik geef regelmatig trainingen over het toepassen van strategie, het Business Model Canvas en het waardepropositiecanvas. Voorbeelden zijn te vinden op: https://www.nbaopleidingen.nl/course-detail/masterclass-trusted-advisor/ en op: https://www.dukers-baelemans.nl/nieuws/business-model-canvas-tool-voor-een-mkb-in-transitie/

 

Maar het is ook mogelijk om een dergelijk training voor jezelf, je MT en/of medewerkers te verzorgen. Neem daarvoor even contact met me op.

duur: 1 dag

resultaat: leer werken met het business model canvas en waardepropositiecanvas

investering: varieert per training

VOLG EEN OPLEIDING

Ik geef les op de HAN (Hogeschool Arnhem Nijmegen). Zij bieden diverse interessante opleidingen om je kennis uit te breiden. Kijk op https://www.han.nl/werken-en-leren/ voor de mogelijkheden.

duur, resultaat en investering: afhankelijk van gekozen opleiding

"Een goed gesprek is sowieso gratis"

EEN UURTJE ZITTEN MET EEN BAK KOFFIE OM ELKAAR TE LEREN KENNEN.

iStock-959176966.png

Wat mijn klanten zeggen:

riwal 2_bewerkt.png

Olaf Sterkenburg

GROUP COMMERCIAL DIRECTOR

"Robert is dynamisch, betrokken en pakt door. Op zijn best in de rol als adviseur om zaken in een stroomversnelling te brengen. Robert is goed in het in kaart brengen van organisatie pijn en hoe deze snel aan te pakken. Robert is persoonlijk en als mens heel fijn om in je team te hebben, bijdehand en adequaat."

bodegraven lang_edited.png

Jeroen Kon

BESTUURSADVISEUR RECREATIE & TOERISME

"Robert is doortastend, stelt kritische vragen, de vinger op de zere plek te leggen. In een veilige omgeving of gesprek die hij weet te creeren. Daarnaast is hij in staat om complexe materie zichzelf zeer snel eigen te maken. Dat maakt hem voor mij een waardevolle (sparring)partner, waar ik in de toekomst zeker weer gebruik van ga maken."

verachtert 2_bewerkt.png

Heike van Doesburg

AGENT VERACHTERT ZWEDEN

"Robert is iemand die mogelijkheden ziet en deze ook realiseert. Hierbij houdt hij de strategische doelen in het vizier. Ook kan Robert duidelijk verschillende scenario's schetsen en deze tegen elkaar afwegen. Strategisch sterk, maar wel met een realistisch perspectief."

plant vierkant 2_bewerkt.png

Edwin de Koning

  EIGENAAR   PLANTVIERKANT

"Ongeveer 4 jaar geleden heeft Robert ons geholpen met het opstarten van PlantVierkant. Daar zijn we nog steeds ontzettend blij mee! De keuzes die we op dat moment zelf niet konden maken en de inzichten die we nog niet hadden, zette hij duidelijk op papier. Door aandachtig te luisteren naar ons verhaal plaatste hij zichzelf in onze situatie. We starten letterlijk met een plekje van 4 vierkante meter wat inmiddels 600 vierkante meter is geworden! Als je een onderneming hebt en je wilt groeien is Robert de juiste man!"

bottom of page